kapitel 27 - I love you but look into my eyes and promise me, you don´t leave me!

 
 
Tidigare: 
 
"Justin, Justin, Justin, Justin."  skrek jag. 
"Han älskar inte dig din jävla äckliga hora."  Hans ord ekade i mitt huvud och jag ville verkligen, verkligen inte bli slagen så som jag blev nu. Men något sa åt mig att jag förtjänade det. Gjorde jag det? Och var jag en hora som han sa? 
Det gjorde ont inom mig när jag hörde dem orden. Jag hade aldrig blivit kallad det förut, iallafall inte vad jag kommer ihåg. 

"Justin, Justin, Justin..."
"Emelie?"sa jag lågt. Jag satte mig sedan snabbt upp i sägen.  Och då märkte jag ganska snabbt att det bara var en dröm. Em var inte här. Jag drog handen genom Melissa's hår medan hon låg och sov fridsamt på mitt bröst.  Hon var så vacker. 
Jag pussade henne på pannan innan jag själv la mig tillrätta igen.  
"Pip, pip, pip." 
"Justin, Justin, snälla." 
"Pip, pip, pip" 
"Justin, snälla, du." jämrade hon sig. 
"Va?" sa  jag  yrvaket. 
"Stäng av alarmet! Klockan är bara sju på morgonen." 
"Baby, jag vet att du är trött men jag måste göra mig i ordning innan jag åker till studion." 
Jag lämnade henne ensam kvar i sovrummet, innan jag själv gick in i badrummet. 
Jag tvättade snabbt av ansiktet innan jag såg mig själv i den stora spegeln. 
Jag kände mig så vilsen så att det inte var sant. Vad hade jag gjort? 
"Vad fan har jag gjort?" sa jag så lågt som det bara gick. 
Jag älskade två fantastiska kvinnor och inte bara det. Varje gång jag såg Melissa så pirrade i magen på mig, som om jag hade varit nykär. Jag var kär i henne. Jag var kär i två kvinnor samtidigt kunde man säga. Eller var jag inte det? Var jag inte längre kär i Emelie? Älskade jag Melissa mer än vad jag någonsin har älskat Em?  Har jag inga känslor för henne mer? Och kommer det vara jag och Melissa i framtiden? Jag hade så otroligt många frågor om det  här men ingen kunde svara på dem, inte ens jag själv kunde det.  Jag steg in i duschen efter några minuter, och att få känna det varma vattnet rinna ner längs min kropp var riktigt underbart. Det fick mig att tänka på något helt annat i en liten stund. 
Helt plötsligt när jag hade schamponerat mitt hår och tvålat in min kropp så hörde jag hur någon gick i sovrummet. Melissa hade antagligen vaknat när jag vred om kranen till duschen, jag slöt ögonen under tiden jag stod under det rinnande vattnet. Och en svag bild dök upp framför mig. En bild som föreställde Emelie i cerisea underkläder, med håret utsläpp. Jag orkade inte göra något mer efter den synen. Jag steg snabbt ut ur duschen och slingrade runt en handduk runt mina höfter, jag kollade in i spegeln innan jag började andas tyngre. Det kändes ungefär som att jag fick ett astmaanfall med tanke på att jag andades så som jag gjorde. Innan jag gick ut från badrummet så drog jag hastigt handen igenom mitt fuktiga hår. Allt snurrade och jag kände mig verkligen mänsklig. Jag gick sakta men säkert bort mot skåpet där jag hade en liten del av mina kläder, efter jag hade tagit på mina kläder som var ett par vanliga gråa mjukisbyxor och en vit vanlig  t-shirt, så satte jag mig på sängen.  Jag försökte andas normalt och inte så som jag gjorde tidigare. Men det var svårt. Fem minuter hann gå och till och med tio, innan jag gick ut ur sovrummet. När jag klev ut i vardagsrummet där nere så hördes ett snyftande ljud. Jag vände mig om och det var då jag fick syn på henne. "Melissa..." Hon svarade inte mig och hon röde inte ens en enda fenan. Jag gick bort till henne och la handen på hennes axel "Melissa, varför gråter du?" sa jag oroligt. "Du." Hon svalde och jag blev ännu oroligare. "Vad jag?" 
"Du sa att du älskade mig över hela ditt hjärta! Du älskade med mig igår kväll men nu vet jag hur det ligger till."
"Babe, gör inte såhär. Jag älskar dig!"
"Du har varit otrogen, Justin... Du har varit otrogen mot Emelie. Jag har legat med min allra bästa väns pojkvän." Hon brast ut i gråt och jag kramade om henne.
 
 
Hon blev hysterisk och jag fortsatte krama om henne, fast mycket hårdare.  
"Sch, sch, sch, sch, Mel." 
Jag torkade bort hennes tårar innan jag viskade hest mot hennes läppar. "Jag älskar dig...! Det är dig jag älskar, tro mig.
Du kan väl följa med mig till studion." sa jag och pussade henne på pannan. 
"Nej." Hennes ögon var helt glansiga och jag smekte hennes armar. "Why?"
"Din mamma kommer vara där, Justin!" 
"Och?" 
"Hon hatar mig...." 
"Nej, hon hatar inte dig. Hon hatar ingen."
"Jo Justin, inse fakta, okej? Hon tycker att jag är en jävla bitch." 
"Snälla, du, följ med mig! Jag vill inte lämna dig ensam hemma."
"Men jag har ju inte gjort mig i ordning." 
"Du är som vackras så som du är nu." 
Ett leende bildades på hennes läppar och jag kunde inte motstå att le. Och jag kunde heller inte begripa att hon ville ha mig av alla i hela världen. Hon hade absolut kunnat få vilken kille som helst."Kom." Jag tog tag i hennes hand innan vi gick ut i hallen. Hon tog på sig sina svarta stövlar och jackan tog hon på lika snabbt. Jag tog på mig dem där vanliga skorna som jag alltid hade. Supars var verkligen ett märke som jag bara älskade. Och jackan var också den som jag nästan alltid hade på mig. Bieber syle var det, som mina fans kallade det. Med andra ord så var det swag. Det regnade där ute så vi skyndade oss till bilen som stod parkerad på tomten. Jag öppnade bildörren åt henne och hennes leende blev allt bara större och större. 
"Varför är du så perfekt?" sa hon när jag hade satt mig i bilen. 
"No baby, jag är inte perfekt, det är du som är det." 
"Va? Jag?" Jag log mot henne innan jag koncentrerade mig på vägen igen. Studion låg inte så speciellt långt bort, men det kändes som att det låg på andra sidan om stan,idag. Regnet smattrade mot bilrutan och Melissa lutade sitt huvud mot rutan. Hon var trött det var nog allt, men klockan var iförsig inte så mycket. Jag la min hand på hennes ena lår medan jag koncentrerade mig på vägen. Hon hade somnat. Hon sov fridsamt som ett litet spädbarn. Min blick ville egentligen bara vara riktad mot hennes håll. Men den kunde inte det pågrund av att vi befann oss i en bil. Regnet öste ned där ute och som tur var så hade det slutat när vi kom fram till studion. 
När vi hade hoppat av bilen så flätade jag försiktigt samman våra fingrarna innan vi gick in genom dörren. 
"Hey bro!" sa Scooter och kollade förvånat på Melissa.  
"Hey!" 
Melissa tittade sorgset på mig innan hon viskade. "Det här var en dålig idé!"
"No baby no, tro mig."
"Hej, min son!" sa mamma och krama om mig. Hon gav inte Melissa en enda blick så jag antog att det var okej för hennes del att jag och Melissa dejtade. 
"Justin, är du redo?" 
"Japp!" 
"Justin, jag vill prata med dig innan du går in där." 
"Why?" Alla kollade på mig. Mamma stod ungefär tre meter ifrån mig och hon fuktade sina läppar innan hon sa hest. "Jo, du och jag måste prata." 
Jag svalde hårt innan jag pussade Melissa på pannan. Jag följde med mamma ut ur rummet och hon kollade sedan besviket på mig.
"Varför. Varför är hon här?"
"Vem?" 
"Melissa! Justin, har du redan glömt Emelie? Har du gett upp hoppet om henne?"
"Nej, eller..." 
"Men du kysser din tjejs bästa vän." avbröt hon mig.
"Jag älskar Melissa!" 
Hennes ansiktsuttryck ärades från besviken till sorgsen och hennes ögon blev genast glansiga. "Jag älskar henne, mamma." 
"Hur kan du älska den bitchen?" 
"What? Vad menar du?
"Hur kan du älska henne? Är det bara för hennes kropp, eller? Hon ser verkligen ut som en porrstjärna." 
"För fan, mamma...vart vill du komma? Ja, jag har legat med henne och jag ångrar inte en enda sekund." 
"Justin, du vet vad jag tycker om..." Jag kokade inombords och jag avbröt henne precis när hon skulle säga klart meningen. "Jag bryr mig inte om vad du tycker. Jag har ett eget liv och jag bestämmer för fan över mig själv." 
"Ni glömde väl inte sydd?"
"Menar du allvar eller? Vad tror du egentligen? Ja, om det händer något som inte är planerat då får vi väl göra det bästa utav den situationen. Men som sagt jag älskar henne." 
"Okej, okej!" sa hon. 
Jag stod kvar utanför dörren en liten stund för att lungna ner mig. Men det var inte lätt inte för fem öre. Mamma hade redan gått in till dem andra och när jag kom in i studion igen, så såg jag direkt att det rann ner tårar längs Melissa's kinder. "Baby, hur är det?" 
"Jag mår bra, ser du väl?" Jag kramade om henne och sa lågt. "Mel, snälla, du. Jag ser att du inte alls mår bra." 
"Sa hon att jag var en bitch?" Precis när jag skulle svara henne så kallade Scooter på mig. "Justin, kommer du?" 
"Jag måste gå." sa jag hest innan jag pussade henne på pannan. 
Jag kollade på henne hela tiden när jag stod inne i studion men när jag inte var beredd på det så sprang hon ut genom dörren.
"Swag. Swag. Melissa..." skrek jag. Jag sprang efter henne ut ur byggnaden. Men helt plötsligt så såg jag inte henne. Det var som om hon hade gått upp i rök. 
"Melissa, Melissa, Melissa, var fan är du?"

Jag skäms för att uppdateringen är såhär dålig! Men har haft/har mycket skola osv. Men vad tyckte ni om kapitlet var det som ni hade tänkt er? KOMMENTERA MYCKET NU SÅ ÄR NI BÄST! :)
 
 
KOMMENTERA!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Braaaaa

2014-09-10 @ 16:17:25
Postat av: Jen

Melissa och Justin är söta tillsammans men saknar Em. Jätte bra kapitel ☺️❤️

2014-09-10 @ 22:21:22

Kommentera inlägget här:

Kom ihåg mig?

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback