kapitel 29 - Model!

 
 
Tidigare: 
 
Väl när vi kom fram och när vi hade kommit in i själva fotostudion så kom en kvinna gående mot oss.
"Hej, Maria Jones!" Vi hälsade genom ett lätt handslag. "Justin Bieber!"
"Och detta måste vara Melissa Horton!" log hon. 
"Oh ja, förlåt men ja det är jag." Kvinnan som tydligen hette Maria, log vänlig mot oss innan hon vände sig om för att ta några papper. "Melissa, jag vill att du ska fylla i dessa papperna innan vi börjar med fotograferingen." Melissa sken upp som en sol och tog emot papperna. Ungefär en halv timme senare sa Maria. "Du kan göra dig ordning och så i det rummet där borta." Melissa höjde på huvudet innan hon följde efter Maria in i det rummet som hon precis hade pratat om. Jag själv gick och satte mig i soffan som stod längre in i rummet. Jag tog upp mobilen för att se hur mycket klockan var, fem i sex var den och Melissa var fortfarande där inne i det andra rummet. Hon kom ut ur det rummet cirka tre kvart senare. Gud, vad vacker hon var. Jag såg säkert ut som ett fån där jag satt i soffan, med öppen mun medan jag stirrade på henne...

"Baby, blev du generad?" Han kollade vänligt på mig som om jag hade varit ett litet 
barn, som hade tappat sitt lördagsgodis på marken. "Vad tror du?" sa jag, innan jag gick bort till Maria. "Du är så vacker, miss Horton." log hon. Jag kunde inte motstå att le. Hon log stort mot mig och innan jag visste ordet av det så sa hon."Du kan ställa dig där borta nu." 
Jag löd henne meddetsamma. Jag ställde mig framför kameran som jag hade blivit tillsagd.
Justin satt i soffan och höll på med mobilen. Han tittade snabbt på mig innan han log stort för sig själv. Inget sa åt mig vad det var han log åt. Och jag kände mig så obekväm i dem underkläderna som jag hade på mig. Jag skulle fotas i underkläder, i underkläder. Min kropp såg verkligen  inte ut så som jag ville att den skulle göra, och ärren ska man inte ta och snacka om. Min kropp var en ren mardröm. Jag kunde inte begripa att människorna  tyckte att jag var vacker, för det är jag inte. Inte för fem öre. vad såg Justin egentligen hos mig? Alla vet ju att det är Emelie som är vacker både på insidan och på utsidan. Det var hon som såg bra ut och det var hon som Justin skulle levt med idag, om hon inte hade varit försvunnen.
"Melissa, precis så... Ändra inte position! Du är så perfekt. Jag fattar inte, jag fattar inte hur man kan vara så perfekt som du är! Skratta inte. Jag eller rätta sagt vi är snart klara med det här.
 
 
" Tyckte hon att jag var perfekt? Ett leende hann sprida sig på mina naturligt röda läppar innan Justin kom gående mot mig. "Mel, wow, förlåt men jag vet inte vad jag ska säga." viskade han lågt. "Vad?", frågade jag. "Vet du..." Han svalde innan han fortsatte på sin mening. "Vet du om att du blev riktig sexig på dem där bilderna." Han log innan hans ena hand hamla på min ena axel, och strax därefter hade han båda sina händer på mina höfter. 
"Nej, det var inte meningen att bilderna." 
"Sch, sch, sch, sch." Dem där orden ekade i mitt huvud länge. Och som tur var hade Maria lämnat rummet. Justin lyfte sedan upp mitt ena ben. Jag förstod inte först vad det var han höll på med. Men efter några få sekunder så slog det mig. "Vill du komma?" andades han i mitt öra och kysste mig på halsen. "Va?", stönade jag lågt. Han smekte min kind lite snabbt innan jag sa hest. "Justin, inte här, vi befinner oss fortfarande i fotostudion och vem som helst kan kliva in hit." 
 
"Och?" Jag tog ett djupt andetag för att kunna koncentrera mig ordentligt, men det var absolut inte lätt, tro mig. Jag kände hur hård han hade blivit med tanke på att han lutade sig mot mig. "Justin, vi kan inte, inte här iallafall." var det som lämnade min strupe. Om vi inte hade varit här bland folk så hade jag verkligen kunnat göra vad som helst med honom. Och ja, jag hade återigen legat med min bästa väns pojkvän. "Babe, snälla. I beg you! And you know that I love you so much, my love, please fuck me!" 
"Snälla bara sluta, okej? Vad är det du inte förstår? Vi är för fan i en fotostudio och vem som helst kan komma in hit. Ja, till och med dina fans kan göra det." 
"Mel, förlåt mig." 
"Justin, vad är egentligen ditt problem? Jag är inte en jävla leksak och jag vill absolut inte bli behandlad som om jag hade varit det."  
"Snälla du, kan du sluta? Jag orkar inte..." 
"Mr. Bieber, orkar du inte? Åh, det trodde man aldrig om dig!" 
"Melissa, för helvete, jag har sagt förlåt! Vet du inte om att jag hade kunnat knullat vem som helst ute på gatan. Så var försiktig med vad du säger!" 
"Vad är det för fel på dig?"
"Fel på mig?" upprepade han. "Det är snarare fel på dig!" 
"Mig? Påstår du nu att det är fel på mig? Justin, varför är du med mig om det är fel på mig? Du ville för fan ligga för mindre än tre minuter sen. Men okej, det är fel på mig." skrek jag. 
"Vad håller ni två på med?" frågade Maria, när hon klev in i rummet.
"Inget." svarade Justin. Jag skakade på huvudet och gick raka vägen till utgången. 
Han fick förklara sig själv utan min hjälp. Varför skulle jag ha hjälpt honom med det? Jag tog upp bilnyckeln ur jackfickan, som Justin gav mig innan vi kom in hit. 
Jag gick raka vägen bort till bilen som stod parkerad på parkeringen.
Jag andades tungt när jag väl satt i bilen. Jag kände hur hjärtat hoppade över slag, och blodsmaken som bildades i munnen kände jag också av. Men jag förstod inte riktigt varför jag kände den där blodsmaken. Jag hade inte ansträngt mig eller något sådant. Och jag hade inte haft näsblod eller bitit mig i läppen. Jag ville bara få bort det och slippa känna den förfärliga smaken av blod. Justin kom gåendes ungefär en kvart senare. Och han såg inte så speciellt glad ut. Han satte sig i bilen utan att säga ett enda ord. Han vred om nyckeln och körde sedan ut från parkeringen. Det var mörkt där ute och klockan hade precis slagit nio. Det betydde att vi inte var hemma förens vid tio, och hunger som jag hade haft enda sen vi lämnade Justin's studio, var enorm stor men ändå inte. Min blick flyttades till Justin håll flera gånger,  där han satt i förarsätet och körde. Han gav mig inte en enda blick. Han var allvarlig och jag kände mig så otroligt oartig. "Är du fortfarande hungrig?" frågade Justin när vi hade kört halva biten. "Sådär." svalde jag. Justin nickade snabbt innan han körde in på en bensinmack. 
"Vad ska du göra här?" Han tittade på mig och mumla. "Tanka."
"Okej!" svarade jag snabbt. Han hoppade ur bilen och gjorde det som han skulle göra, och man kunde se på honom att han inte var på humör. Eller så mådde han inte bra. Något var iallafall fel. Han kanske har insett att det är Emelie som han älskar och att han var ännu en gång på väg och göra ett stort misstag, som hade kunnat skett nu ikväll. 
Efter två minuter eller så, hoppade han in i bilen igen. Jag sa inte ett dugg till honom på resten av hemfärden. Mina ögonlock var tunga och jag hade verkligen kunnat sova nu. Men jag visste att det inte var långt kvar. Vi hade kört mer än hälften. 
"Mel, sover du?"  Jag vände huvudet mot Justin. "Nej!" Jag hade nog somnat för att jag inte kunde hålla ögonen öppna. "Du?" Jag satte mig normalt upp i sätet och det var då jag såg att vi befann oss på Justin's tomt. 
"Har du tänt lampan i köket?" frågade han förväntansfullt. "Nej, men jag tänkte precis fråga dig samma fråga." Han såg orolig ut och jag måste erkänna att jag var det. Jag var rädd. Jag var riktigt rädd. Min första tanke som dök upp i mitt huvud var, Emelie. Hade hon kommit hem? Var hon hemma och säker? Och var hon på ett tryggt ställe nu? På ett sätt så önskade jag att hon var där inne, men på ett annat sätt så önskade jag inte det. Jag älskade Justin och jag vet inte vad jag hade gjort om Emelie hade sprungit rakt in i hans armar. Jag kanske är självisk när jag tänker så men jag hade brustit ut i gråt. Justin hade levt vidare med Emelie som om inget hade hänt, och jag hade levt helt ensam och olycklig. 
"Emelie!" viskade jag lågt. "Emelie?" upprepade han. Jag kände hur det bände bakom ögonlocken och att jag kunde börja gråta i vilken sekund som helst. 
"Baby, varför gråter du?" Jag torkade snabbt bot en tår innan jag svarade honom. 
"Tänk om Emelie är där inne! Justin, jag älskar dig så mycket så jag vet inte vad jag hade gjort om Em är där inne." "Baby, sch, sch, sch, jag älskar också dig! Du anar inte hur mycket." Jag tog ett djupt andetag innan jag hoppade ur bilen. Justin gjorde likaså innan vi gick upp för trappan till ytterdörren. Justin vred om husnyckeln och när han tog tag i handtaget så kramade jag om honom. "JAG ÄLSKAR DIG!" Jag kände hans mjuka och lena läppar på min kind innan han öppnade ytterdörren. När vi kom in i hallen så kom en ljuvlig doft av pannkakor emot oss. "Hallå?" ropade Justin. Några sekunder senare såg vi en mörkhårig kvinna komma ut från köket. "Hej!" sa hon med ett leende.

 OJ, OJ, OJ, vem hälsade på dem, tror ni?  Jag hoppas att ni gillar kapitlet och att ni lämnar en kommentar.;)
Jag har faktiskt en fråga till er, eller två om jag ska vara ärlig! 
 
A) När ni läser en JB novell, ska han vara känd då eller ska han vara som vem som helst?

B) Vet ni någon/några bra JB noveller (novell bloggar)? Länka gärna dom/de då. 
 
Trevlig Helg! :) 
 
 
KOMMENTERA!
 

Kommentarer
Postat av: Bieblicious

Hej Jessica, vill du kanske göra länkbyte? (:

Svar: Visst! :)
BIEBSFAVORITEGIRL

2014-10-08 @ 18:08:45
URL: http://bieblicious.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Kom ihåg mig?

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback